0.1 C
Nederland
januari 21, 2025
VPRA
Image default
Sociaal

Drie tips voor een professionele uitstraling op LinkedIn

LinkedIn is het zakelijke platform van Nederland. Menig bedrijf gebruikt het om in de schijnwerpers te staan en belangrijke resultaten of gebeurtenissen uit te lichten. Ook particulieren gebruiken het zakelijke platform om bij potentiële werkgevers op te vallen. Er wordt veel gepost op het gebied van kennis en vaardigheden. Bedrijven posten daarnaast ook vacatures om werknemers te werven. Er is een duidelijke heen- en weer beweging zichtbaar.

Het zakelijke platform

Zoals gezegd is LinkedIn een zakelijk platform. Het is daarom niet gewenst dat een heel privéleven wordt gedeeld op dit sociale platform. Het is juist gericht op vaardigheden en kennis van mensen en het gebruiken van elkaars kennis en vaardigheden. Bedrijven kunnen op deze manier passend personeel vinden. Veel zelfstandigen zijn ook te vinden op LinkedIn. Zij kunnen hun kwaliteiten via dit medium goed kenbaar maken en op deze manier klanten werven. LinkedIn is daarom geschikt voor meerdere doelgroepen: particulieren, bedrijven en zelfstandigen. 

De professionele uitstraling

Waar binnen andere social media losse, vrije foto’s in de privésfeer leuk zijn om tegen te komen, leent LinkedIn zich hier niet voor. Om op te vallen is een professionele uitstraling juist van belang. Hoe zorg je voor een professionele uitstraling op LinkedIn? Online marketing bureau’s zoals https://doelbewust.nl/ kunnen je helpen met de professionele uitstraling van je bedrijf. 

Drie tips voor een professionele uitstraling op Linkedin

  1. Zorg voor een duidelijke profielfoto. Op deze profielfoto staat het gezicht van voren op de foto met een neutrale achtergrond. Het doet denken aan een pasfoto met een glimlach;

  2. Zorg dat het profiel gevuld is. Het profiel is als het ware het visitekaartje en kan ook gezien worden als cv.

  3. Het is mogelijk om een achtergrondfoto te plaatsen op het profiel. Zorg voor een achtergrondfoto die er toe doet, die past bij de persoon of het bedrijf en die niet afleidend is. 

Om op te vallen is juist op LinkedIn een professionele uitstraling belangrijk. Dit hoeft niet saai te zijn, maar het is niet de bedoeling dat het afleidend is van het doel. Het doel is om de kwaliteiten van het bedrijf of de persoon te laten opvallen en door middel van de juiste keuzes, is een professionele uitstraling zo gepiept.

 

https://doelbewust.nl/