7.7 C
Nederland
december 21, 2024
VPRA
Image default
Games

De voor- en nadelen van betaald adverteren

De voor- en nadelen van betaald adverteren

Wanneer jij als bedrijf online gevonden wilt worden, dan kun je dit op twee verschillende manieren doen. De eerste manier is onbetaald en de tweede manier is dan logischerwijs betaald. Deze twee varianten worden ook wel SEO & SEA genoemd. SEO staat voor Search Engine Optimization en SEA voor Search Engine Advertising. Waar je bij SEO puur focust op het naar je website trekken van organise bezoekers, is dit bij SEA juist het tegenovergesteld. Bij SEA betaal je namelijk om bezoekers naar je website te trekken. Dit doe je door middel van het plaatsen van advertenties. Hierdoor krijg je direct bezoekers en kun je meteen beginnen met geld verdienen. Klinkt aantrekkelijk, maar is het dat ook?

De voordelen van adverteren in Google

In een competitieve markt kan het ontzettend lang duren voordat je organisch komt bovendrijven. Om ervoor te zorgen dat jij met je bedrijf direct omzet kunt gaan draaien, is het een goede keuze om te beginnen met advertenties. Hierdoor zorg je er direct voor dat je gevonden wordt en potentiële klanten naar je website kunt laten sturen vanuit de zoekmachine. Het grote voordeel hieraan, is dat je kunt opschalen wanneer je maar wilt. Uiteraard afhankelijk van je budget en capaciteit, kun je wanneer alles goed ingesteld staat heel snel groeien.

De nadelen van adverteren in Google

Het grote nadeel van adverteren in Google, is dat je op het moment dat je stopt met betalen, direct alle bezoekers verliest. Je verdwijnt namelijk uit de resultaten, waardoor ook je omzet in één klap als een kaartenhuis in elkaar stort. Je doet er daarom dus ook goed aan om je advertentie te blijven optimaliseren, zodat ze winstgevend blijven en je tot in lengte van jaren winstgevend kunt zijn. Je doet er goed aan om een Google ads pakket te nemen, zodat alles voor je uit handen wordt genomen. Marketing bureau Google Adwords Rotterdam is hier dusdanig is gespecialiseerd, dat succes gegarandeerd is. 

Conclusie

Zoals je kunt zien, zijn er zowel voor- als nadelen verbonden aan het adverteren in Google. Wel kunnen we met zekerheid stellen, dat het absoluut een must is voor iedere ondernemer om dit te doen. Door de juiste strategie toe te passen, is het adverteren in Google voor bijna iedere onderneming winstgevend. Zeker het overwegen waard dus!