3.7 C
Nederland
januari 31, 2023
VPRA
Image default
Zakelijk

Waarom kiezen steeds meer bedrijven voor IT Lifecycle Management

Met Lifecycle Management IT is het mogelijk om het managen van de ICT apparatuur volledig uit te besteden. Als bedrijf kunt u er dan zeker van zijn dat alle apparatuur op een systematische manier opgezet, beheerd, en uitgefaseerd wordt. Hierbij wordt milieuwetgeving en de AVG wetgeving in acht genomen. Bedrijven die gebruik maken van zulke diensten ontvangen een certificaat waarmee aangetoond kan worden dat de apparatuur en data op de juiste manier de volledige levenscyclus doorloopt. Bedrijven kunnen dankzij deze totaaloplossing de focus leggen op de kernactiviteiten zonder zich zorgen te maken over datalekken of verspilling van kostbare grondstoffen.

Specialisten kunnen precies in kaart brengen welke apparaten er in uw bedrijf ingezet worden en waar deze zich bevinden. Het mooie is dat u werknemers via een overzichtelijk keuzeportaal de mogelijkheid kunt geven om zelf hardware uit te kiezen en een bezorgadres in te geven. De werknemers ontvangen daarna een geconfigureerd apparaat op hun voorkeuradres. Mochten er apparaten stuk gaan of omgeruild worden dan wordt dit allemaal geregeld als onderdeel van DaaS (Device as a Service) dienstverlening.

IT Lifecycle Management

De onderdelen van Lifecycle Management IT dienstverlening

IT bedrijven beginnen met een intake gesprek waarbij de bedrijfscapaciteiten en prioriteiten in kaart worden gebracht. Dankzij ervaring en uniforme aanpak kan in het begin al bedacht worden wat de meest efficiente oplossing is zodat uw bedrijf een lagere TCO (Total Cost of Ownership) kan realiseren.

NEG IT Solutions brengt middels een inzichtelijk proces de ICT situatie van uw bedrijf in kaart. Dit is nodig om het configuratie management van uw bedrijf succesvol uit te voeren. De verantwoordelijkheid van een IT bedrijf omvat dan alle taken die erop gericht zijn om uw ICT infrastructuur te onderhouden en waar nodig kwalitatief of kwantitatief uit te breiden.

Via een centrale klantportaal kunnen alle processen rondom de levenscycles van uw bedrijfsapparatuur eenvoudig door werknemers zelf geregeld worden. Gebruikers kunnen in het klantportaal eenvoudig een apparaat bestellen of vervangen. Na ontvangstbevestiging wordt de pre-configuratie van de apparaten tot in de puntjes geregeld. Na het in gebruik nemen van de apparatuur kunnen gebruikers eenvoudig een afspraak maken via het klantportaal. Hier kunnen ze terecht met alle ICT gerelateerde vragen. Mocht er apparatuur kapot gaan dan wordt binnen de termijn van de SLA een oplossing geregeld en wordt ervoor gezorgd dat werknemers direct weer aan de slag kunnen.

Alle documentatie is gestandardiseerd en geven klanten helderheid en inzicht in de structuur en verandering van de ICT configuratie. De apparatuur wordt gemanaged in lijn met de gebruiksovereenkomsten en de aflever- en retourname wordt geregistreerd. Aan het einde van de levenscyclus wordt de data veilig verwijderd. Er wordt de mogelijkheid geboden om de restwaarde met u te verrekenen.
Als u vragen heeft staat NEG IT Solutions u graag met raad en daad bij.