12.2 C
Nederland
oktober 31, 2024
VPRA
Image default
Zakelijk

Vier manieren waarop je groots kunt adverteren op evenementen

Festivals, beurzen, of een prijsuitreiking; het zijn leuke evenementen waar de sfeer vooral positief is. Een goed moment om in contact te komen met potentiële klanten. Door middel van banners bestellen en ze op te hangen op het podium pak jij het adverteren groots aan. Daarnaast zijn er nog vele manieren waarop jij je stem laat horen op een evenement. Denk aan een activiteit of het verkopen van je eigen merchandise. Ben jij van plan te gaan adverteren op allerlei evenementen? Lees dan snel verder!

Op het podium

De manier waarop jij het adverteren van jouw bedrijf goed aanpakt, is op het podium. Nu ga je natuurlijk niet een optreden geven, maar focus je je op de aankleding ervan. Denk aan een backdrop van het podium. Hierop staat jouw bedrijf als sponsor natuurlijk groots op afgebeeld. Speakerdoeken bedekken de luidsprekers en laten toch geluid door. Daarnaast zijn ook deze perfect te gebruiken als advertentieruimte. Gebruik dus spandoeken om het publiek jouw merk te laten ontdekken.

Achtergronden voor foto’s

Wat het daarnaast altijd goed doet op evenementen, is de gelegenheid om foto’s te maken. Bezoekers staan in de rij voor een leuk kiekje om op social media te plaatsen. Daar moet jij natuurlijk gebruik van maken. Laat als sponsor van het evenement jouw merk op een achtergrond zetten. Zet deze bij de ingang en zet een camera klaar. Laat de gasten als bekende Nederlanders over de rode loper binnenkomen en stralen voor de camera.

Gezellige activiteiten 

Een goede manier om persoonlijk in contact te komen met potentiële klanten is door middel van activiteiten. Ga rond de tafel met de organisatoren en kijk wat jij kunt plannen op hun evenement. Denk aan een bingo, een silent disco, een lezing of organiseer een workshop. Jouw bedrijf sponsort deze activiteiten. Dit laat geheid een positieve eerste indruk achter bij potentiële klanten. Dat terwijl je gelijk met ze in gesprek kunt gaan.

Kraampjes en merchandising

Tot slot laat je je merk zien door middel van een kraampje. Hier leg je flyers, brochures en visitekaartjes neer en kom je in gesprek met potentiële klanten. Leg ze uit wat jouw bedrijf voor hen kan doen en verwijs ze door naar de website. Laat een positieve indruk achter door middel van merchandising. Geef ze petjes, t-shirts of pennen mee die zijn bedrukt met jouw logo. Zo zorg je meteen voor wat extra offline marketing!

 

Dit zijn vier manieren waarop jij adverteren groots aanpakt op allerlei evenementen. Van een grote impact maken op het podium tot een intiem gesprek. Werk samen met professionele organisatoren en maak contacten voor het leven. Zo sta je elk jaar jouw bedrijf te promoten op de leukste evenementen!